2025년 6월 17일 화요일

The 21st Century Buddha’s Message I

Chapter4 

A thundering cry

on the absurd remarks

by a professorThe 21st Century

Buddhas Message I

 

 

This is the message from the two Buddhas,

Kasyapa Gwangmyong Buddha

and Ananda Jajae Tongwang Buddha,

who have appeared and preached

after having attained Buddhahood in the 21st century

 

Gwangmyong Manduk

Jajae Manhyon

 

 

 

 

 

 

 

 

Revised Edition

 

 

 

Gwangmyong Manduk光明滿德

-Born in Bo-eun County in Chung-buk Province in 1954

-Saw the clean and pure Immeasurable Light of the Buddha

   on 27 April 1997,

 Experienced the six kinds of shakings within her body

   the same year, met with the Buddhas and listened to

   the Dharma teachings from the Buddha

-Combined and became one with her Buddha Body 

in the Absolute Realm, and attained Buddhahood 

on 13 September 1998

-Passed Samadhi of Great Quiescence by herself

on 23 March 1999

 

Jajae Manhyon 自在滿顯

-Born in Hampyong, Jeonnam Province in 1937.

   Name entered in the family register: Lee Hyong-bum (李炯範)

-Renounced secular life in Busan in 1960, served as Director and Permanent Propagator of the Administrative Headquarters of the Jogye Order of Korean Buddhism (the then monk name: Beop-sung), 

served as head monk of Yonhwasa Temple and Munsusa Temple in Seoul, 

and Dean of Haedong Buddhism College.  

-Received Honorary Doctorate in Philosophy from the Buddhist University of Mongolia renowned by his Holiness Zanavajra.

-Visited various enlightened teachers extensively like Priestling Sudhana of the Avatamsaka Sutra, and attained enlightenment, but later diverted to recitation of the sacred name of the Buddha.

-Entered deep Samadhi, personally met with the Buddha, 

and attained his Buddha Body in 1999.

-Approved as a Buddha from Buddha the World-Honored on 4 January 2000.

 

 

 

 

 

 

Cover: the scene in which the Buddha holds up a flower

and shows it to his disciples. 拈華示衆

One day at the time of an assembly of the Vulture Peak Mountain 2600 years ago, 

the Buddha held up a flower of the Pure Land

that the Four Heavenly Kings presented 

before 1250 disciples and Bhikshus

as well as a million heavenly beings.

 

 

 


 

 

 

The Buddha with his head neatly shaved

 

Hyonjisa of Yongsan Buddhism has enshrined the image of the Buddha whose head has been neatly shaved.  Hyonjisa has declared that the Buddha abides in the Absolute Realm, and the Buddhas images and their painted images on the wall of this temple show the appearance of having both eyes open and heads neatly shaved.  

The Buddhas image at Hyonjisa is not the appearance of the Responsive Transformation Body Buddha (Sakyamuni Buddha) who practiced and entered meditative concentration in the snow covered mountains some 2600 years ago when his head was not shaved.

  It is the appearance of the Complete Body of Bliss of the Buddha who is made of the Immeasurable Light with the 32 bodily signs, and who teaches and saves sentient beings, coming in and out the relative discrimination world, after he entered complete nirvana and returned to his Buddha Body (the Reward Body) in the Absolute Realm.

  Our teachers (Great Monks Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon) who have attained Buddhahood have seen for the first time after the passing of the Buddha that all Buddhas abide in true suchness in the Absolute Realm in Selflessness and have listened to their Dharma talks, and have enshrined the images of the Five Tathagata Buddhas and other Buddhas as they look in the Absolute Realm so that this temple will serve as the field of abundant blessings for the Buddhists of this world.

The Buddha with his head neatly shaved that does not exist in another temple in this country nor in any other temple in the saha world well expresses the profound thought of Yongsan Buddhism (靈山佛敎) that is new Buddhism for the 21st century, so seeing, praising, praying and making offerings to this genuine Buddha (圓滿報身佛) here will be utmost merit and virtues.

 


 

Vairocana Hall (lit. Hall of Great Peace and Light, 大寂光殿) of Yongsan Buddhism dedicated to Pure Dharma Body Vairocana Buddha

Vairocana translates as Universally Illuminating Light 光明遍照.  Pure Dharma Body Vairocana Buddha is the real body of Sakyamuni Buddha.  At the same time, Vairocana Buddha as the Body of universal light that is the Dharma Body of all Buddhas in the Threefold Great Thousand World Systems is illuminating everywhere all the time, as if the sun shines all over the land.

Pure Dharma Body Vairocana Buddha does not originally have a human shape, but has been enshrined in the shape of the Complete Body of Bliss, Nosana Buddha, in the Vairocana Hall of Hyonjisa.

The two Great Monks, Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon, who have attained Buddhahood gave life to this Vairocana Buddha image in Samadhi of Great Quiescence on 15th October 2552 of the Buddhist Era (12th November 2008 of the solar calendar).  When this Buddha conducts necessary work, all Buddhas are combined into and become one with this Pure Dharma Body Vairocana Buddha.

The earnest wishes of the two Great Monks have been received by this Buddha so that South and North Korea will be peacefully unified without another fratricidal war by virtue of the awesome spiritual powers of this great Buddha, that the power of this nation will expand day by day, and that the world will continue to maintain peace without the outbreak of the Third World War.

The value of this Vairocana Hall cannot be compared even with the treasure that could buy a Threefold Great Thousand World System. For these reasons, this Hyonjisa of Yongsan Buddhism is definitely the only holy land among the Buddhist holy lands in the world.

I earnestly wish that visitors would worship with the clean and pure body and mind the only Vairocana Buddha in the world who resides in the Realm of Constant Quiescence.

 

Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon

Hyonjisa, Yongsan Buddhism

The 15th day of October of the lunar calendar, 

Muja-nyon (Rat Year), 2552nd year of the Buddhist Era

 

 

 

 

 

 


 

Sakyamuni Buddha Tower –

Dharma Talk Tower of Mount Grdhrakuta

 

We have lived over billions of kalpas through transmigration, but it is as difficult as the chance of *Maeng-gwi-woo-mok to meet Prabhutaratna Tathagata Buddha and Sakyamuni Buddha who are the Buddhas of the Buddhas in the Three Realms, and the Pure Dharma Body Vairocana Buddha who is the true Buddha Dharma Body of all Buddhas in the Three Realms. *(遇木when a turtle, blind in one eye, approaches the surface of the sea once in a hundred years, and surfaces under the only hole in a floating plank.  The odds of this happening are extremely slim!).  It is because one cannot meet these Buddhas at all, unless one has built up great merit and virtues of good roots in one’s past lifetimes.

Buddha the World-Honoured, the King of Buddhism in Jambudvipa also being the King of the Dharma Realm has come in person and abides at Hyonjisa in Chuncheon in the land of South Korea in the saha world as the Complete Body of Bliss, Nosana Buddhafor the first time in the last 2600 years to let his two beloved disciples, Kasyapa and Ananda, from the time of the assembly of the Vulture Peak Mountain attain Buddhahood.

With the Palace of the Vulture Peak Mountain at Mount Grdhrakuta in India, Hyonjigung at this place is the second palace of the Buddha. Sakyamuni Buddha Tower is the Dharma Talk Tower of the Buddha which exists at this Yongsan Palace.  The disciples of the patriarchate of Sakyamuni Buddha, Kasyapa Gwangmyong Buddha and Ananda Jajae Tong Wang Buddha, have respectively attained Buddhahood; have built Sakyamuni Buddha Tower here at Hyonjigung, as they have personally seen in Samadhi of Great Quiescence; and have given life to the Tower.  Also, Sakyamuni Buddha Tower at Yongsan Palace in India where these two Buddhas have seen in Samadhi has been linked together with Sakyamuni Buddha Tower here at Hyonjisa.  There has not been such a genuine Sakyamuni Buddha Tower in any Buddhist country since the passing of the Buddha.

If our Buddhists earnestly chant Sakyamuni Buddha (Sog-ga-mo-ni-bul) while walking around this Sakyamuni Buddha Tower with a pious and worshiping mind, their wishes will be realized.

This Sakyamuni Buddha Tower of Hyonjigung, the Assembly of the Buddha, is a true universal treasure, will help our wishes for the prosperity and peace of this nation to be realized, and will also help numerous Buddhists having connections with us to be saved by disseminating the true Dharma of the Buddha broadly across the whole world.

We earnestly hope that our Buddhists will believe in and follow our sincere words.

 

Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon, Hyonjisa, Yongsan Buddhism

The 8th day of April of the lunar calendar in the year of the rabbit (Shinmyo-nyon)

the 2555th year of the Buddhist Era

 

 


 

 

 

 

The Tower of Prabhutaratna Tathagata (多寶塔)

 the Tower of the towers

 

Dabotap, the Tower of Prabhutaratna Tathagata Buddha, is a Tower in which Prabhutaratna Buddha teaches and leads numerous Bodhisattvas Mahasattvas; it is the King of the towers originally made of light that only the eyes of a Buddha (佛眼) can see.

This five storied Tower here in Hyonjisa, Yongsan Buddhism, only the size of which has been reduced, is a reproduction of the Tower of Prabhutaratna Tathagata Buddha in the Absolute Realm appearing in the Chapter of the Appearance of Jeweled Stupa in the Lotus Sutra as it emerged out of the ground at the time of the life-giving ceremony of the Vairocana Hall (15th October 2552 the Buddhist Era of the lunar calendar).

When there is a great Dharma talk of the Buddha as in the Lotus Sutra, and an important event, Prabhutaratna Tathagata Buddha always emerges out of the ground with this tower in order to prove that the Dharma talk is true, and shares a seat with Sakyamuni Buddha.  When Great Monks Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon of Hyonjisa attained Buddhahood, when the establishment of Yongsan Buddhism was declared, and when life was given to the image of Pure Dharmakaya Vairocana Buddha and to this Tower of Prabhutaratna Tathagata, it emerged out of the ground to prove the truth.

As life has been given to this Tower by the Great Monks, Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon who have attained Buddhahood, this is the only Tower of Prabhutaratna Tathagata in the world that has life, and Prabhutaratna Buddha and numerous Bodhisattvas Mahasattvas can display their universally awesome spiritual powers for propagation of the true Dharma, and for defence of this nation and world peace.

Also, we have manufactured copperplates containing the contents of the questions and answers that we have exchanged with the Buddha about the core part of the Lotus Sutra, and have enshrined them in this Tower in order to be of great help to all those who will live in the distant future in interpreting this Sutra.

We earnestly hope that you will piously worship this Tower with a clean, pure body and mind that will become another treasure in the global community following Vairocana Buddha of Hyonjisa.

 

Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon

Hyonjigung, Yongsan Buddhism

The 8th day of April of the lunar calendar

The 2553rd year of the Buddhist Era

 

 

 

 



 

 

I tell the good men and good women in Jambudvipa 

(the world)

 

I

Buddha, the World-Honoured

declare 

that Kasyapa and Ananda 

have come to the land of South Korea

in Jambudvipa.

          

Ananda

at the time of the Vulture Peak Mountain (the Spirit Mountain)

has come again

and assisted Kasyapa

to attain Buddhahood.

In reward for his merit

he has become Ja Jae Tong Wang Buddha.

 

As the Dharma Prince of Manjushri (文殊)

he delivers the Dharma of the Buddha.

A good man or good woman

who has built up a lot of merit and virtues of good roots

from all the holy places of the Buddhas

from the immeasurable past

shall never doubt,

but believe in the words of this book.

 

I

Buddha, the World-Honoured

prove 

that the contents of the 21st Century Buddhas Message I, II

written by the Dharma heir Gwangmyong Manduk

and Dharma Prince Jajae Manhyon

at this time

are absolutely true.

The Buddha who has attained Buddhahood

abides in true suchness in ‘the Absolute Realm 

in Selflessness.1

 

All the Dharma teachings

on the theory of the Three Bodies

saying that a Buddha gains his own Buddha Body

and possesses the Three Bodies

of the Dharma Body, Reward Body and Transformation Body 

(skt. Dharmakaya, Sambhogakaya, Nirmanakaya) are absolutely true.

 

 

 

 

1As it is stated in A Parable in the Lotus Sutra, one cannot be called a Buddha by only having seen emptiness (空), nor by only having realized empty nature (空性), and neither by only having completed maintenance of ones practice after enlightenment (保任).  When one has practiced during tens of thousands of lifetimes and cultivated various kinds of merit and virtues of the good roots and received ones own Buddha Body (報身) made of the Immeasurable Light (無量光) that possesses the thirty-two bodily signs and eighty marks in the Absolute Realm in Selflessness (the Lotus Treasure Realm, 蓮華藏世界) that transcends existence and non-existence, then one has become a Buddha (成佛) and can be called a Buddha.

There exist Hell and the deva realm,

and karmic sentient beings transmigrate 

birth and death within the six realms.

To escape from the cycle of life and death,

one must enter deep concentration.

 

After this, it is important 

to advance towards Dhuta, ones selfless practice,

while observing the grave precepts (重戒)

like the sexual misconduct precept and so on.

If a person attains enlightenment afterwards,

he becomes an arhat (a holy multitude).

When a person becomes an arhat,

he escapes from the cycle of life and death 

of the Three Realms 

and enters the level of a saint.

 

When an arhat is born again as a human 

and practices to become a Bodhisattva,

he shall obey the sexual misconduct precept like his life,

read Mahayana Sutras,

helping others for others benefit,

and practice earnestly 

so that he can enter Samadhi of recitation.

When one receives the empowerment of a Buddha 

or a Bodhisattva

by practicing all ones filial duties,

one will accomplish the fruit of a Bodhisattva

and be reborn in the Pure Land.

 

If a Bodhisattva wishes to become a Buddha,

he shall put the vow of practice of Samantabhadra 

into practice for many lives 

and build up the bag of good roots 

by practicing paramitas.

 

If a person attains Buddhahood,

his own Buddha Body (佛身) made of the Immeasurable Light

will be given 

in the Absolute Realm in Selflessness (蓮華藏世界)

and will never be annihilated

until the end of all time.

 

He will freely enter hundreds and thousands of Samadhi

and Samadhi of Great Quiescence,

and will also be unimpeded in everything,

possessing the Three Bodies, three awarenesses, four cognitions, five eyes and six supernatural powers 

as well as wisdom, compassion, merit and virtues.

His universal power is limitless

and, truly, nothing is impossible.

 

The Buddha (法身佛 the Dharma Body Buddha or Dharmakaya Buddha)  is omnipresent as light 

in the Threefold Great Thousand World Systems,

so there is no place or time where he does not abide.

As he is not going, nor coming, nor staying,

he never moves in true suchness.

 

 

The Reward Body (報身, ones own Buddha Body or Sambhogakaya) teaches and saves sentient beings,

manifesting hundreds, thousands, millions and billions 

of Transformation Bodies,

but he never takes even a single step away 

from the tranquil Samadhi.

 

Lay-people, you shall refrain from evil acts,

treasure and practice all good deeds,

and develop a pure state of mind yourselves.

You shall behave yourself as a good example to others

and be reborn as a human or a being in the heaven.

Then meet the assembly of a Buddha,

and attain rebirth in the Western Pure Land 

as a Bodhisattva of the Pure Land.

 

Monks who have taken refuge in the Three Treasures

and practice in Buddhist temples,

must not forget your duty as monks

and must live a life with purity and no possessions.

 

Restrain yourself.

If you break the sexual misconduct precept (戒),

you will definitely fall into the Unremitting Hell.

You shall engrave this in your heart again and again.

 

 

Buddha, the World-Honoured

King of Buddhism

Jambudvipa


A poem chanted in Samadhi of Great Quiescence

 

Gwangmyong Manduk

 

Empty, 

empty,

the Threefold Great Thousand World Systems

are empty.

 

The original nature

of emptiness

that everything is empty.

 

The Threefold Great Thousand World Systems 

are the realm of the Dharma 

of the Buddha.

 

The pure and clean 

Immeasurable Light.

 

Bliss,

bliss,

it is bliss

 

 

On the fifteenth day of March, 2544 BE

 

I open a new chapter of new Buddhism

 

I bear witness that I have passedthe Path of a Bodhisattva (the examination of teaching and saving Bodhisattvas) of the family3of the true Dharma of the Buddha, and that the Body of the Buddha is made of the Immeasurable Light

 

I, Kasyapa Gwangmyong Manduk, personally met the Buddha who abides in true suchness in the Absolute Realm of Constant Quiescence Light, and have put the vivid teachings that I have heard from him together with Ananda Jajae Manhyon here in the 21st Century Buddha’s Message I, II.  With these teachings, I wish to open the first chapter of new Buddhism.

 

2 By ceaselessly pursuing bodhi (enlightenment) on the one hand and by practicing the actions of a Bodhisattva over countless kalpas of lives on the other hand, when one reaches ultimately the level at which one can achieve Buddhahood, one will be confirmed as possessing the capacity of a Buddha from the Buddha.  Afterwards, one must cultivate the ability (wisdom, compassion, patience, observation of precepts, Samadhi of deep concentration) to teach and save heavenly beings, holy multitude arhats, undefiled great arhats, heavenly goddesses, preparatory Bodhisattvas, and Bodhisattvas and must pass a final examination of no-self to become a perfect Buddha. (If one is to become a doctor, it is the same as having to study and finally graduate in order to become a qualified medical specialist.) 

 

3The family of the true Dharma of the Buddha includes the Five Tathagata Buddhas with our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, at the top, numerous Buddhas in the Three Realms, Bodhisattvas, holy multitude arhats, and all Buddhist sentient beings in the six realms who have taken refuge in the Buddha.

It is 2600 years since the Buddha who came to the land of India as the Responsive Transformation Body departed and all were filled with deep sadness as if the sky had fallen.  Thus how can I express in writing and speech the overflowing joy and the deep emotions that I experience when I meet the Reward Body Buddha of Sakyamuni Buddha again in the land of South Korea who is in the form of human character made of the Immeasurable Light?  That I can make an offering to him every day as a Buddha who has succeeded the Dharma, and that I can also be with him all the time?

I am serving the Buddha like this all the time, but the present Buddhist circles say that there is no Buddha and tend not to believe in even transmigration in the six realms, and their precepts of purity have broken down.  In this latter Dharma time of an evil period of the five defilements, the teaching of the Buddha has been distorted too much and has also become diminutive.

I, Gwangmyong Manduk, want to take as the first teaching of new Buddhism, Yongsan Buddhism, by witnessing the existence of the Buddha and his great real substance based on my experiences and views (見處) as a Buddha who possesses the Three Bodies.  It is deeply regrettable that I am unable to open to our Buddhists the Dharma secrets of the realm of the Buddha and my practice diary for lack of space.  I will reveal here the vivid course of passing through difficult gateways that I have experienced while taking the qualifying examinations of various stages for teaching and saving heavenly beings, holy multitude arhats, undefiled great arhats, heavenly goddesses, preparatory Bodhisattvas, and Bodhisattvas to become a perfect Buddha after having attained Buddhahood from the Buddha.  I want to use as the preface of this book  the course of these qualifying examinations, and to bear witness to
the Buddha Body of the Buddha made of the Immeasurable Light.

1. Earnest practice in To-gool at Amsa-dong in Seoul for three years(In ancient times, the cave was called To-gool and whilst it is no longer a cave, the name To-gool is now used to refer to a place where a practitioner practices intensively.)

 

I went into a bold and vigorous practice, prepared all the while for death, putting a sharp and glittering knife in front of me from the beginning.  I succeeded in moving an image of the Buddha in Seokguram Grotto onto the wall in 100 days.  I will not write here about the process of desperate practice I took before being confirmed as a Buddha by entering a deep complete concentration, seeing the Immeasurable Light, and meeting the Buddha in person.

I took tough examinations over and over again in order to qualify as being able to teach and save heavenly beings5, holy

 

4From the beginning, the way of my practicing chanting the Buddhas name was to first read the Diamond Sutra once, recite a Buddhas dharani three times and then chant the sacred name of Sokkamonibul.  I was taught this by a Buddha (through exquisite and sonorous voice of Ksitigarbha Bodhisattva coming from the empty space; 空聽, Gong-cheong denotes an exquisite and sonorous voice of a Buddha or a Bodhisattva coming from the empty space when a practitioner is in the state of a perfect Samadhi).  I call this the recitation of the sacred name of the Buddha with the practice of the Noble Eightfold Path- this is to ask you to become a Bodhisattva by receiving empowerment of the Buddha and to chant the sacred name of the Buddha, observing the precepts of the Dharma to attain Buddhahood.

 

5This denotes the six heavens in the realm of desires.  When these are looked at in more detail, there are the heavens of 54 levels.  When one puts the five precepts and ten virtues into practice, one can be reborn in one of the heavens.

multitudes, undefiled great arhats and heavenly goddesses after having been confirmed as a Buddha. In this process, I came to know that there are 54 levels of heavens, and there is King Sakra who teaches and saves the kings of the respective heavens.  My ability to teach and save all of them has been confirmed. I competed with holy multitudes6, undefiled great arhats and heavenly goddesses (of the Pure Land of Heavenly Goddesses7), and Buddha the World-Honoured has confirmed my ability to prevail and supervise them.

 

 2. Life in To-gool at Bo-gwang-dong (Itae-won) for three years

 

I entered various kinds of Samadhi through bold and vigorous practice in order to pass the examinations of preparatory Bodhisattva8 and the Path of a Bodhisattva (an examination of teaching and saving Bodhisattvas).  The examination at this time was the practice of mastering and learning all the Dharma of having no I and living for the benefit of others.

 

 

6It means the holy multitude arhats.  They are the beings of heaven of the Form Realm and the Formless Realm who have entered the rank of a saint.  One can be born in that heaven when one can enter deep and complete concentration.

 

7This is the realm of all women saints who serve Buddhas, and where they let the rain of flowers be sprinkled when there is an event involving a Buddha.

 

8This is the heaven of a Pure Land which is above the Pure Land of Heavenly Goddesses and is immediately below the Realm of Ultimate Bliss where a preparatory Bodhisattva can be reborn.

   Buddha the World-Honoured, Sakyamuni Buddha, and the Sixteen Teachers9 sat on their respective diamond thrones, and the examination given over several hours made me extremely strained and I was faced with various difficulties.

I entered Samadhi of recitations10 of the Noble Eightfold Path for 10 - 13 hours, sometimes 18 hours, each time with painstaking preparedness for death.

 

Dark barley tea in a big kettle was almost the only thing I ingested, and I kept missing meals over many days, so I could not relieve myself.  I could not tell how emaciated I was because of the daily practice that made me exhausted and tired, and I also spent time being completely absorbed in perfect Samadhi almost without sleeping by virtue of Samadhi.  But my physical strength was maintained by virtue of the awesome spiritual powers of the Buddha.

 

916 Buddhas worked hard in the noble work of teaching Gwangmyong Manduk and Jajae Manhyon to become Buddhas. They are Sakyamuni Buddha, the Five Tathagata Buddhas and the most prominent Buddhas among all Buddhas in the Three Realms  Manjushri, Samantabhadra, Avalokiteshvara, Mahasthamaprapta, Maitreya, Ksitigarbha, Mountain King Buddha, Stars Ruling Tathagata Buddha, Myongsang Buddha, Hwa-gwang Buddha, Daewon Myo-eum-wang Buddha.

 

10Samadhi through recitation of the Buddhas name that I have mentioned here has a great difference in depth from pratyutpanna Samadhi (般舟三昧).  That Samadhi is a profound stage of practice that one can meet the Buddhas of the Three Realms.  One meets the Buddha who eliminates ones karmic hindrance, removes the heavenly maras that have been possessing him, protects one from various mara-hindrances, leads one to Samadhi, provides one with wisdom, eradicates the root of the three poisons of greed, anger(hatred), and makes the body (the four spiritual bodies) change to the spiritual bodies of light (佛身, the Buddha Body) by pouring the Immeasurable Light.

3. I finally passed the examination of the Path of a Bodhisattva (the examination of teaching and saving Bodhisattvas) and was embraced by the Buddha and wept 

 

 I felt strange, uneasy and in a restless mood.  The prominent 16 Buddhas came in the form of light one after another and sat on their respective diamond thrones.  At this time, Manjushri Bodhisattva who is the highest Bodhisattva (the highest among Buddhas 上首) said, If you pass this difficult examination being taken now, you will complete the Path of a Bodhisattva in this lifetime, and your ability of teaching and saving sentient beings will also be confirmed.  Should you fail to pass the examination, you will not meet Sakyamuni Buddha nor the 16 Teachers again in this lifetime.  We will meet you again in your next lifetime.

 

 At this time, all things in the ten directions were nowhere to be seen, what lay in front of me was a long tunnel. I could not tell where the tunnel ended, and there was only a fire pit tunnel blazing furiously like a furnace waiting for me.  When I thought of Buddha the World-Honoured, King of Buddhism, and the 16 Teachers, tears filled my eyes.  I dropped down on the ground and wept bitterly.

 

 I suddenly thought that I could meet the Teachers again after passing the tunnel in deep Samadhi with desperate preparedness for death as they had previously taught me!  At this time, my spirit became sound and bright, my body and mind became one, and I flew into the middle of the furnace fire tunnel.  I entered into a deep Oceanic Reflection Samadhi and passed along the inside of the long tunnel that no one can dare to imagine.

 The one who tightly embraced me when I fell down with exhaustion was Medicine Tathagata Buddha who had taken care of my health as my doctor until then.  Tears were rolling silently down his face.  You, disciple, have practiced well.  I am happy to meet you again.

 

 Our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, and the other Teachers clapped their hands and said, We are glad to see you again. You practiced well during all that time.  We all became one in the Light of the Buddhas, standing in a circle.  

Buddha the World-Honoured manifested again and said, shedding tears, Oh! Let me see my sons face.  How long has it been!  At this time, the Teachers also wept.  I also shed endless tears in joy and delight, being embraced by Buddha the World-Honoured.

 

Since then, I have practiced with a whole heart for three days.  When all the Buddhas of the Three Realms manifested and filled the empty space to the full, our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, declared the passage of the Path of a Bodhisattva (the qualification of teaching and saving Bodhisattvas), conferring the certificate of the Path of a Bodhisattva on me.  At this time, Bomyong Buddha who supervises the Dharma Treasure said, I will move the practicing cave to elsewhere and make her become a perfect Buddha by helping her to earnestly practice for a further three years.  The place for practice will be arranged by me.  An order was issued by the Buddha, Arrange the practicing place as soon as possible.

 

 

The attainment song of the Path of a Bodhisattva 

(the qualification of teaching and saving Bodhisattvas)

 

I have realized that there is no I,

and that various kinds of sounds are like the empty space.

The mind of a Bodhisattva is like the sea,

so my will is unshakable

and does not move.

This is the power of Oceanic Reflection Samadhi.

 

4. Practice as a Buddha at Hyonjisa in Chuncheon

 

Our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, issued an order, and we moved our practicing place to Chuncheon.  At last we started to practice as a Buddha which was like banging eggs against a big rock.  There was no end of the practice and I could not see the future.

Whenever I had mixed emotions of sadness and agony, my Teachers pressed me, Empty your mind like the empty space, and you must free yourself from attachment.  One particle, namely one thought must be the same and eliminate yourself.  If you fail to complete your practice in this lifetime, there is no promise of meeting us again in your future lifetimes.  You must not be frustrated any more.  Feel the taste of deeper and broader Samadhi.

In the end, I have passed Samadhi of Great Quiescence that the Buddhas enter.  I have become a perfect Buddha now.  I have come to possess the Three Bodies of a Buddha, namely the Dharma Body, Reward Body and Transformation Bodies (sktDharmakaya, Sambhogakaya, and Nirmanakaya).  The Buddha-eye has opened and I could see not only the Pure Land of Utmost Bliss but also the hells plus human spiritual bodies that are the subject of the transmigration of human beings.

 

Empty space that I have found in pursuing the True Path

 

All things in the world are empty and quiet,

and nothing is true and permanent,

we cling to them because of our bodies.

My body has no real substance,

so it is like bubbles,

and where does what we call I(我) exist?

There is truly no permanent thing, 

and we chase after false shape (幻影) and illusion (幻想).

I came to realize that the Five Aggregates (五蘊) are a vanity, 

shook off my passions, 

and came into the arms of the Buddha.

 

Many things cling to me, calling me,

but I only have a true mind.

I enter deep Samadhi, looking for the Buddha

and chanting his sacred name.

I had looked for him transmigration after transmigration,

looking straight ahead only, 

and in the end, I have become a Buddha.

I cannot find the words to thank him enough,

so I will also practice great kindness and great compassion properly

as the Buddha has done.

 

I confirm here that our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, attained Buddhahood for the first time nayuta asankhya kalpas before as it has been stated in the Lotus Sutra (The Lotus Sutra and the Avatamsaka Sutra are not theories described as skillful means at all.).  I certainly bear witness that he has also come to the saha world innumerably in a human body since then, whenever it was necessary.

Also, I hope that you will believe that the Dharma explanation contained in the 21st Century Buddhas Message I, II, and the Dharma talks of Ananda Jajae Manhyon who is the Dharma Prince of Manjushri Bodhisattva as conveyed on TVs, radio and video up to now are true.

 

 5. I tell you of the Three Bodies of the Buddha.

 

When one attains Buddhahood, one will possess the Three Bodies (三身 the Dharma, Reward and Transformation Bodies; skt. Dharmakaya, Sambhogakaya and Nirmanakaya).  I will describe here the real appearance (the Complete Body of Bliss, Nosana Buddha) of our King of Buddhism, Sakyamuni Buddha, when he abides in the Realm of the Constant Quiescence Light.

To begin with, Vairocana Buddha that is the Dharma Body of the Buddha and the true Buddha is also the Dharma Body of all the Buddhas in the Three Realms and the immaterial formless light wisdom body (光明智體) shining all over the Dharma Realm of the universe. As it is described in the Avatamsaka Sutra, all the Buddhas of the Three Realms enter and abide within this Pure Dharma Body that is as bright as a thousand suns and at the same time as the light mass made of a thousand, million and billion kinds of Light with colours.

The Buddha, namely the Complete Body of Bliss, Nosana Buddha, who manifests himself and sits cross-legged on the diamond throne coming out of the light body of great wisdom (大智), the Pure Dharma Body Vairocana Buddha, wears a long jacket with long sleeves in a gold colour and a red Dharma robe made of 108 pieces.  He possesses 32 bodily signs and 80 marks and his head is neatly shaved.  Further he has a neat and solemn appearance with the lucid and beautiful light that is so dazzling, it is blinding.

The Body of the Buddha is made of a thousand, a million and a billion kinds of mysterious light with colours that is transparent both inside and outside.  This is the true original body of the Reward Body Buddha of the Buddha. 

When the Complete Body of Bliss, Nosana Buddha, descends to the relative discrimination world, namely Jambudvipa, he manifests himself as a dazzlingly brilliant and gorgeous Buddha Body (a Transformed Reward Body of a Reward Body), holding a staff with the 8 metal rings at its top or a Buddhas staff.  It is a Transformation Body of wisdom that is benevolent and compassionate, and at the same time having dignity.  The Buddha who is rare and inconceivable plus looks so majestic has the figure that gives us the conviction that all our wishes will be realized.

The face of the Buddha looks neat and clear.  The colour of his skin is as white as milk, and his voice calling Son! is the ultimate in being clear, clean, tender and warm.  Every step of the Buddha looks majestic and is dignified as if a high mountain were moving, but light nonetheless.

All Buddhas in the Three Realms have double eyelids except for Mahasthamaprapta Bodhisattva (Jongmyong-haengwon Buddha).  The expression of the Buddhas eyes is clear and bright, and as well as brilliant with wisdom.  The robe that he wears is not that which he wears in the paintings of the wall of a temple.  It is indescribably beautiful.

When you read the Chapter of Vairocana in the Avatamsaka Sutra, there is a phrase, When the Buddha sat in a temple, he shone extensively over the Dharma Realm as if a pure and tremendous light consisting of a thousand suns had appeared at the same time.  This is a description of the Buddha who is Light itself.

Ananda Jajae Manhyon has delivered the teachings of the Buddha to my utmost satisfaction, so I will stop speaking about him here.  But if I were to add a few further words: the Buddha (the Buddhas) is the body of complete liberation freed from clinging, attachment and dwelling; he attains mastery of hundreds and thousands of Samadhi; he can produce hundreds, thousands, millions and billions of Transformation Bodies; he shines over the Dharma Realm of the whole universe; he possesses immeasurable meritorious virtues; and he also possesses eighty-four thousand different supernatural powers and awesome spiritual powers.  He possesses the great ability to save sentient beings in the three evil destinies by eliminating karmic hindrance, and the power of his endless vows.

I confirm again that our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, knows everything, is the Most Revered in the Three Realms being omnipotent and unimpeded, and is the Great King of the Dharma.  I wish to declare positively that as the very first one who has attained the bodhi of enlightenment and also as the Buddha of all Buddhas, he is the Lord (主) in the Dharma Realm of the whole universe.

The Three Realms are all in the hands of the Buddha, but his mind is not shaken without coming nor going at any time.  Also, it is clean without a speck of dust.  He abides in bliss itself.

When I, Kasyapa Gwangmyong Manduk, entered a deep Samadhi, I came to know that the Buddha and all Buddhas in the Three Realms put their Buddha Bodies within the Pure Dharma Body, not taking even one step away from there, and being intent on their work of teaching and saving sentient beings without even a single day passing quietly by manifesting hundreds, thousands, millions and billions of Transformation Bodies.

Especially, there is a time when our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured, who is the Most Revered comes to Jambudvipa as a Reward Body Buddha and abides there.  When one of his beloved disciples who will attain Buddhahood about once in a kalpa comes to the saha world receiving a human body (人身), the Buddha also comes to let his disciple become a Buddha and take him with Him.  Only at this time, the Buddha (the Reward Body Buddha) washes away and extinguishes the karmic hindrance of sentient beings by emanating endless light with different colours.  Numerous sentient beings of the Three Evil Destinies are born in heavens through the empowerment of the Buddha.  Many arhats are produced and many Bodhisattvas are born.  It will become an age of peace.

Recently some Buddhists have said that this mind is the Buddha, and ask where Buddhas and Bodhisattvas exist outside of this mind.  They take the Realm of Ultimate Bliss and the hells to be a mental state (苦樂) of our mind, and say that in reality, the Realm of Ultimate Bliss and the hells do not exist.  We can see that there are many pseudo-monks in the age of the decline of the Dharma who mislead Buddhists and who eat anything or act recklessly without discrimination, saying that one thought and another arising and ceasing continuously in the mind of our humans are transmigration in the six realms.  It is unfortunate.

 

I declare clearly that they will fall into unremitting hells and will suffer from the indescribable horrible pains of the hells.  Although they are born as a human, they will receive the threefold sufferings (三重苦, their eyes, noses and mouths will not function) and fourfold sufferings.

The Buddha is alive, and the Realm of Ultimate Bliss and the hells definitely exist.  It is also true that the sentient beings transmigrate in the six realms.

I ask you to practice by taking refuge in the true Dharma of the Buddha, to observe the precepts like your life as a respectable Buddhist, to read Mahayana Sutras, to chant dharani and to practice recitation of the sacred name of the Buddha.  Moreover, if you practice earnestly with actions of a Bodhisattva, I say clearly that you will be able to escape from the transmigration of birth and death, and will attain rebirth in the Realm of Ultimate Bliss.

 

 

 

Gwangmyong Manduk 11

The Dharma Heir of Buddha the World-Honoured

Hyonjigung, Yongsan Buddhism

 

 

11Noble Disciple Kasyapa who succeeded as the patriarchate of the Buddha at the time of the assembly of the Vulture Peak Mountain.  He is called the Crown Prince in the Realm of the Buddha.  He is the one who acts on behalf of the Buddha, King of the Three Realms, having Myong-sang Buddha and Hwa-gwang Buddha as his left and right hand attendants.

 

 

 

The contents of these books

The 21st Century Buddhas Message I, II

 

that had not been mentioned earlier 

in human history,

were written by the author

after coming out of Samadhi.

 

 

 

 

Gwangmyong Manduk 

Jajae Manhyon



 

 

 

The 21st Century

Buddhas Message I

 

This is the message from the two Buddhas,

Kasyapa Gwangmyong Buddha

and Ananda Jajae Tongwang Buddha,

who have appeared and preached

after having attained Buddhahood in the 21st century

 

Gwangmyong Manduk

Jajae Manhyon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hyonjisa, Hyonjigung

 

 

 

 

 

A life in prison in this world

cannot be compared to that of the life

of those dying in the hells.

There is no such earthly prison 

where prisoners are forced to walk 

on a sea of fire.

Our spiritual bodies feel such sufferings

as our false body feels when it burns.

-Words of the Buddha-

I saw the sights of the hells in complete concentration 

accompanied by the Buddha

 

 

 

 

I wish to teach those who read this book,

If you live virtuously without doing evil deeds,

keep precepts well (five precepts and ten virtues),

read the Mahayana Sutras (the Diamond Sutra), 

and recite a Buddhas name well

(to chant the sacred name of Sakyamuni Buddha),

you will live this life and next life happily,

escape from the transmigration of birth and death,

and also attain rebirth 

even in the Realm of Ultimate Bliss.

 

 

Preface 序

 

As the wealth and honor of the world is just like a dream or morning dew, it is not permanent.  As all things in the phenomenal world are impermanent (無常), they do not exist permanently. The body that I think is mine is really not I.  It is not mine.  If a person is a practitioner, attachment to something false like property, sex (性), and power must be put down.  If a person is attached to them, afflictions like greed and hatred will arise fervently; he will commit various sinful karma; and he will transmigrate to evil destinies like hell, etc.

The original nature of mind has earlier had no birth or death.  If one does not enter complete concentration, it is very difficult to escape from evil temptations and throw away worldly pleasures as well, but if you are the one who seeks a true happiness, you must contemplate the Buddha and live by his words.

I am well aware that since Korean Buddhism has been affected by Seon (chan, zen) Buddhism for more than a thousand years, many Buddhists have long been brainwashed by its teachings, and their perception is fixed to it. 

Up to now, you have probably thought of the Buddha in the concept of the Dharma Body (skt. Dharmakaya) as having the same meaning with the emptiness of the Prajnaparamita Sutra, but when you first read this book, it may not be immediately easy for you to understand its true Dharma teachings that suddenly replaces your previous beliefs with the concept of the Reward Body.

The Seon Sect (禪宗) and many Mahayana Buddhist scholars say, Mind is no other than a Buddha. and explain, When one enlightens ones mind, one is a Buddha.  But I declare that seeing ones true nature is only the beginning of practice, and only the starting point of a long journey to become a Buddha.

I have decided to write the 21st Century Buddhas Message to tell Buddhists what the true Dharma is.  I write this book to tell you that the Reward Body of the Buddha is alive.  The Buddha (報身, Sambhogakaya) is alive!

We must realize that the Dharma Body Buddha has no form, so it cannot think, nor act.  I have entered deep Samadhi and have seen the Reward Body Buddha possessing a holy shape of the 32 bodily signs with the facial features of the eyes, ears, nose, mouth, and so on in the Absolute Realm in Selflessness.  The Buddha is the Absolute with a character of great kindness and great compassion who is indeed omniscient and unimpeded in everything.  This is an earthshaking event indeed since the dawn of history.

As stated in the Chapter on the Life-span of the Tathagata of the Lotus Sutra, Sakyamuni Buddha has actually never become extinct, is always expounding the Dharma even now at the Vulture Peak Mountain Pure Land (Indias Vulture Peak Mountain, the Spirit Mountain ), and is teaching Bodhisattvas.

Not only the teachings of Buddhism in this country, but those of the world have also been much distorted.  This has resulted from the problems in Buddhist scriptures which form the basis of the teachings and study of Buddhism.

The Mahayana Buddhist Sutras are the Sutras written by the Transformation Bodies of Buddhas and are basically the teachings of the Buddha. The theory that all Mahayana Buddhist Sutras have not been expounded by the Buddha, namely saying that all Mahayana Buddhism is not the teaching of the Buddha is incorrect.  Part of the contents within the Sutras that scholars have added later is not the teaching of the Buddha, so these parts must be sifted out. The theory of Buddhism must be immediately redefined by a great enlightened master.  I have dared to hold a brush to write this book in order to accomplish this great task, sacrificing my whole life.  This is a great work for the Buddha that only the one who has attained Buddhahood can actually carry through.

There is another motive why I have come to write this book.

Serving as another momentum was when I contributed a feature article to the Busan Daehan Buddhist Newspaper as I wanted to cry out in a voice of thunder against the extremely thoughtless and damaging words of a professor about Buddhism.

Transmigration is definitely true, but there have not been any Dharma teachings of the lions roar in the past, affirming this point strongly.  As Hell and the deva realm exist, thus the cycle of life and death is true; there is the Western Pure Land; there also exist Buddhas and Bodhisattvas.  If one sees things within emptiness, everything is of course void.  All are illusions and transformations.  There exists nothing.

However, when you come into the discrimination world, not only do humans and animals exist, but there are also appalling hells.  There is definitely the deva realm as well where good and virtuous beings ascend.

The wrong perception that the Seon Buddhist Sect dominating Korean Buddhism has must be changed.

There is also the Western Pure Land outside of the wheel of life and death where Bodhisattvas go; the Buddhas who have combined with the universe are also living.  There also exists the Absolute Realm in Selflessness that transcends existence and non-existence.

Enlightening emptiness1, seeing the original nature of mind, and seeing the light of existence is a goal and dream of a practitioner indeed.  But what comes afterwards is more important.

 

1Emptiness (, sunya): This is considered important next to the six paramitas in practicing the actions of the Bodhisattva in Mahayana Buddhism (the Prajnaparamita Sutra).  The substantial nature of emptiness is to be empty like the empty space, and it has the meaning of hollowness (空虛) and nonexistence (空無).  Emptiness which is the original substance of the universe creates all things (萬物) in the universe, and has the control (統制) and maintaining power (維持力) of the repetition of the process of its creation, maintenance, destruction and emptiness (Emptiness possesses all the power and inexhaustible substance, 無盡藏質料, that it requires for its process).   There is the meaning of practical emptiness (實踐空) of empty your mind which teaches one to deny ones stubbornness (我執) taking that I and everything that compose the world exist all the time.

Seeing ones original nature is the state in which the great life (大生命) of the universe that is not created nor annihilated (the original substance (本體), the true original nature (實相), I AM, emptiness, and mind) is revealed.  It is empty like the empty space; there is nothing; there is only light.  When things are seen from the original nature of emptiness, there is no Buddha, nor Bodhisattva, no hells, nor the Realm of Ultimate Bliss, etc.  A practitioner must practice actions of no-self and actions of dhuta from this point.  He must empty his greed and afflictions of the Three Poisons existing in his mind by relying on the power of salvation of the Buddha and obeying the precepts more thoroughly; must not linger on clinging or attachment; must read sutras and enter into recitation of the sacred name of the Buddha.  He must create his own Buddha. Then he will become an arhat, a Bodhisattva, and a Buddha.  When one enters the state of a Buddha, one can see all Buddhas, Bodhisattvas, hells and Pure Lands of Utmost Bliss.  One can see completely that sentient beings transmigrate birth and death in the six realms.

Above all things, one must keep the precept forbidding sexual misconduct, by keeping away from women.

Observing pure and clean precepts of the Buddha, one must put selfless study into practice.

Then one will cut off the chain of transmigration, and become an arhat.  After this, one can never enter the state of a Bodhisattva without receiving the awesome spiritual powers and other power of the Buddha.

One achieves complete liberation by going through the state of a Bodhisattva and by becoming a Buddha in the end.  Then one will live in a true bliss until the end of all time.  This is the immeasurable life-span (無量壽).

 

These Dharma teachings that speak about the state of an arhat (聖衆) and a Bodhisattva after enlightenment, that speak about the state of a Buddha, namely the Three Bodies (三身) of a Buddha (佛), and that persist strongly about Hell and the cycle of life and death are truly an unprecedented matter since the passing of the Buddha.  I dare wish to speak of these parts that clarify the true Dharma of the Buddha.

 

A Buddhist must repent of the past and live an honest and faithful life in all matters.  He must follow the footsteps of good people, do no harm to others, love his country, honor the saints, and live a righteous life as a student of the Buddha.  Practicing so, he must fulfill a great work for the Buddha zealously, do all filial duties to the parents and ancestors, make offerings to the Buddha, and read Mahayana Sutras.  If one becomes a sincere person, chants the sacred name of a Buddha (念佛) and lives an earnest life, praying for rebirth in the Western Pure Land, one can surely escape from the wheel of life and death, and be reborn in the Pure Land.

 

I earnestly suggest that those who have renounced worldly life and are practicing, should absolutely take the purity precepts (淸淨戒) like life, observe them thoroughly, practice the six paramitas and live a life practicing ceaseless recitation of a Buddhas name.  If one devotes ones body to the practice of recitation, living ones lifetime as a clean and pure monk, it is also possible for him to be reborn in the Western Pure Land.  If one lives keeping all ones duties as a practitioner, coming closer and closer to the Buddha during transmigration after transmigration in the six states of mortal existence, there will come a day when one will become a Buddha, a holy great saint.

 

A Buddha has completely become one with the universe, and is the Dharma King of the Three Realms who has attained great freedom.

I have witnessed that the higher one goes up to the beings in the deva realm and arhats, plus Bodhisattvas and Buddhas who have escaped the Three Realms, the holier the appearances look, and the meritorious happiness that one can enjoy is doubled.  The lower the Hell one goes down to, the worse the environment gets and the greater the pains become.

As I have personally met Sakyamuni Buddha (世尊), the King of the Three Realms, have heard the Dharma teachings in person, and have seen and confirmed them all by virtue of the awesome spiritual powers of the Buddha, I have put together the factual news into a book and present it to the world.

 

It is in the latter Dharma days that people believe that the other world does not exist, and death is the end.  Great Monks have taught that Hell and the Western Pure Land, plus the Buddha and a Bodhisattva are no other than the mind, and thus everyone believes so.  There are the secrets of the Dharma regarding the Buddha which I must not speak of, so this time I am explaining only to this extent for which I ask for your kind understanding.  I wish to introduce more profound news in the next The 21st Century Buddhas Message II.

 

The one who thoroughly reads this book several times from cover to cover and puts what it teaches into practice will be endowed with the empowerment of the supernatural powers not only from 104 Avatamsaka holy multitudes, but also especially from Medicine Buddhas 12 yaksa leaders among the Avatamsaka holy multitudes, 84,000 heavenly soldiers under the command of the yaksa leaders, and Avatamsaka dragon gods.  Hence, his family will be harmonious in peace, and he will live a blessed wealthy life in this life by realizing his wishes, and he will not be born in evil realms in the next lifetime, or he will achieve liberation freed from the transmigration of life and death.  All 104 Avatamsaka holy multitudes have promised and vowed happily to this declaration, saying unanimously that they will dedicate themselves to this end, though their bodies are turned to powder.

This book has been able to come into the world because, first of all, there has been an order from Sakyamuni Buddha, the King of Buddhism, Buddha the World-Honoured who is rare and holy.  Throwing my whole body to the ground in prostration, I return this great honour to the Buddha, being the Buddha of the Buddhas, who has so graciously presented me with the Letter of Recommendation (I tell the good men and good women in Jambudvipa).

And I make a deep bow of appreciation to Great Wisdom (大智) Manjushri Bodhisattva who has given me wisdom.

Above all things, I of course wish to say my profound thanks to Great Monk Gwang myong Manduk, and express my special appreciation to the two Bonhwa Bodhisattvas Mahasattvas Sanghaeng and Junghaeng (Those who read and practice the teachings of the Lotus Sutra will be well aware of them), who have assisted me from beginning to end throughout the course until this book is published.

I also wish to extend my sincere thanks to Bhikshu Dae-won, Bhikshuni Yon-ho, Bhikshuni Jung-soo, Buddhist Hye-woon and President Gyo-chan Jung of Hwa-eun-gak Publishing Company who have carefully proofread before this book was published.

Lastly, I bow my head deeply to Medicine Tathagata Buddha who has shown a great interest, even to decide the price of this book.

 

I sincerely hope that your earnest faithful Buddhist practice will continue until the 21st Century Buddhas Message II comes into the world.

 

My Supreme Master from the very beginning (始我本師)

Namu Sakyamuni Buddha

who has attained Buddhahood 

from the immeasurable past (久遠實成)

King of Buddhism in Jambudvipa

King of the Three Realms!!

 

 

 

Jajae Manhyon

 

Hyonjisa, Hyonjigung

The 7th day of March of the Lunar Calendar

2549th Year of the Buddhist Era

 

 

 

 

Contents

 

I tell the good men and good women in Jambudvipa / 13

I open a new chapter of new Buddhism/ 19

 

Preface / 37

 

Chapter1. I have met the Buddha

-The Buddha abides in the Absolute Realm in Selflessness           49

 

Chapter2. The Immeasurable Light  the gateway to become a 

Buddha           69

 

Chapter3. Awakening to ones original nature is the beginning 

of practice           79

 

Chapter4. A thundering cry against the profaning remarks of 

a professor           97

 

Chapter 5. Transmigration (1)           105

 

Chapter 6. Transmigration (2)           119

 

Chapter 7. Transmigration (3)--------------------------------------131

 

Chapter 8. One can be freed from transmigration           143

 

Chapter 9. The Three Bodies of the Buddha (佛) (1)           157

 

Chapter 10. The Three Bodies of the Buddha (佛)(2)           173

 

Chapter 11. Precepts (戒律)           185

 

Chapter 12. How do we have to live! (1)           207

 

Chapter 13. How do we have to live! (2)           217

 

Chapter 14. Buddhism, its greatness (1)           229

 

Chapter 15. Buddhism, its greatness (2)           239

 

Chapter 16. Buddhism, its greatness (3)           251

 

Chapter 17. Answers to readers questions (1)           261

 

Chapter 18. Answers to readers questions (2)           271

 

Chapter 19. Answers to readers questions (3)           287

 

Chapter 20. Answers to readers questions (4)           299

 

Chapter 21. Samadhi 三昧           315

 

Chapter 22. Chanting the sacred name of a Buddha 稱名念佛           335

 

Chapter 23. Hinayana and Mahayana Buddhist Sutras           349

Chapter 24. Supernatural powers 神通           361

 

Chapter 25. Hell  Father was saved from Hell           373

 

Chapter 26. Emptiness (空, sunya) -Penetrate through emptiness, enter Samadhi of Great Quiescence, meet the Buddha and then attain Buddhahood---------------------------------------------------------389

 

Chapter 27. If one can make an offering to the Buddha  Making an offering to the Buddha creates the highest merit and virtues for removing karmic hindrance           403

 

Chapter 28. Heavenly maras 天魔– focusing on heavenly maras and dragon ghosts           413

 

Chapter 29. The bag of the merit and virtues of good roots           421

 

Chapter 30. To male and female monks, male and female lay 

people四部衆 of Buddhism!           427

 

Chapter 31. Meet your spiritual teacher           437

 

Chapter 32. Noble disciple Kasyapa  Gwangmyong Manduk           449

 

Chapter 33. Hyonjisa, Hyonjigung 

Part of the practice diaries are introduced           461

 

 

Postscript 後記 / 471


Chapter 1    

 

I have met the Buddha    

 

-The Buddha abides 

in the Absolute Realm in Selflessness.

 

 

 

 

Enlightening self nature is only the beginning of practice.

I have realized the fact 

that the claim of the Seon family(禪家)

saying thatseeing ones own nature 

is no other than attaining Buddhahood

is definitely wrong, 

and that, although one completes 

maintaining ones practice after awakening,

it does not mean that he becomes a Buddha.

The Buddha abides in the Absolute Realm in Selflessness.

I have also learned that

the Buddha is 

holy and rare, and almost the Absol

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fundamental doubts

 

 

First of all, I throw my whole body to the ground in prostration, and take refuge in Sakyamuni Buddha who is the most highly respected in the Three Realms, the great King of Buddhism in Jambudvipa until the end of all time, and who is also the first Buddha who has attained Buddhahoodm the immeasurable past (久遠實成), and at the same time Prabhutaratna Tathagata Buddhain the Tower of Prabhutaratna Buddha who is also the King of the Three Realms, and the Greatest Wisdom Manjushri Bodhisattva3, the teacher of all the Buddhas, who has attained Buddhahood after the Five Tathagata Buddhas (五如來).

At the young age of around twenty, I had fundamental questions about birth and death of the human life.

I was very anxious to know whether it is all over, if a person dies, and if it is not the case, whether there is another

 

2A Buddha who can rank as high as Sakyamuni Buddha among numerous Buddhas of the Threefold Great Thousand World Systems.  The Buddha of the Buddhas. You can read about this Buddha in the Lotus Sutra.

3The left hand assistant of Sakyamuni Buddha attained Buddhahood after the Five Tathagata Buddhas (Sakyamuni Buddha, Prabhutaratna Tathagata Buddha, Medicine Tathagata Buddha, Amitabha Buddha & Bo-myong Buddha).  He is Wisdom Buddha who has already attained Buddhahood seven times over countless kalpas.

life after death.  If another life does exist, I wondered whether it is like Hell, Heaven, the Western Pure Land that religions commonly teach, and I also wondered whether the transmigration of Buddhism is true.

As Seon (meditation) says, when one is suffering from afflictions and delusions, I wondered whether that very mental state is Hell, and whether there do not exist any other hells elsewhere.  I also wondered whether the mind is truly the Buddha.  If one enlightens the nature of ones mind, I wondered whether one becomes a Buddha.

If one becomes a Buddha, I wondered what the Buddhahood is like.  If one enters a great nirvana, I also wondered whether one becomes emptiness itself, and what emptiness is like. It is said that one unites with the universe and becomes one. I wondered what it meant specifically; the questions never seemed to stop.

The struggling for wanting to be enlightened about these fundamental questions of life served me as a motive to renounce the worldly life and become a monk (僧).

Has God, who is one and only and omniscient and omnipotent, created the world?  If it is not true, was everything created by a certain impersonal principle or the principle of reason (理法)?

If a person breaks through a Hwadu (a question for concentration in meditation), can he enlighten the original nature of mind?  If a person enlightens the nature of his mind, how can he solve the question of life and death of being born and dying?  Is it possible to escape from the cycle of life and death and to leap over the Three Realms?

I wondered what level the Seon (zen) Masters who attained a thorough enlightenment had reached.  I also wondered if the patriarchs who transmitted the lamp after the Buddha could be considered to have become Buddhas.

What are the awesome spiritual powers of the Buddha like?  It is said that the uniqueness of Buddhist teachings lies in the thought of no self4.  If a sentient being transmigrates the wheel of life and death, is it not contradictory because we cannot deny the subjectivity of transmigration?

After becoming a monk, I read Buddhas Sutras extensively.  While contemplating on and on, I became a student of Great

 

 

 

4No self (無我 anatman): This is a thought that is unique to Buddhist teachings.  All things maintain their existence interdependently, so there is nothing that exists independently and in a real form (諸法無我).

This implies that there is no real thing that can be called I.  Meanwhile, this there is no real thing has been mistranslated, so both sectarian forms of Buddhism and Mahayana Buddhism have not recognized even the substance (實體) of the so-called the human spirit called self or the spirit over the past 2600 years.  Buddhism in India has gone on the road to collapse by advocating the wrong thought of no self saying that even atman (I) does not exist to differentiate Buddhism from Hinduism.  All things have no self must be understood by confining it to the phenomenal world.  If we are born again and transmigrate birth and death, then this is possible when there is the original substance (本體) that can store consciousness and memory, plus the karma that we have committed.  The spirit is a metaphysical substance, and one can see this when one is at the stage of a Buddha.  The reason that the Buddha has said of no self was to remove the view of the erroneous self (我見) attaching to I, because we take that which is not true self (我) as I.  If one has 0.1 percent of the thought of I, one cannot enter true Samadhi nor can one become a Bodhisattva.

Master Monk Gyong-bong of Geuk-rak hermitage, Tongdosa (temple) who was the greatest enlightened Master at that time, and received a Hwadu What is this (是甚麽), and kept investigating deeply into doubts.

 

 

Seeing self nature and enlightening the Path 見性悟道

 

What is this that doubts?

On one day in July which was the tenth year since turning the light inwards on myself and reflecting on my original nature, even when I let go of my thoughts, I kept probing into the doubts of the Hwadu for many days.

 

When a choking sensation had swollen and reached an extreme extent just like a balloon, I was reading the Diamond Sutra loudly.  When I was reading this part of the Sutra The Tathagata does not come from anywhere nor does he go anywhere,  I felt all of a sudden as if my whole body was exploding, and the world was turned over and reversed completely.

 

The wall of the subjectivity (主) and objectivity (客) crumbled down.  Everything was open and void like the empty space.  It was tranquil and luminous (寂照) and there was only the light which had existed from the immeasurable past.  And there was nothing.  I have clearly seen that, as the mind does not have a real form, it does neither go nor come and is immutable in true suchness (如如不動).

 

I could not help getting up.  And I sang a song, dancing, feeling really what the bliss of the Dharma (法悅) was like.

 

A karmic tree

which had lived for countless eons (多劫生)

was flourishing.

 

Delusion blossoms bloomed

on each one of eighty-four thousand branches and trunks.

 

I have uprooted it completely,

and there was neither sky nor earth.

The false body

was shattered into pieces,

and transformed into dust

with nothing remaining.

 

Where is it to be attached to.

Mind, mind

does not exist originally.

Its name is called mind.

 

It has already been thirty years since I experienced enlightenment. I believe that by relentlessly pursuing, while awake and asleep, the doubts and questions I had earnestly built up, I was rewarded with being able to see the original nature (本來面目) of mind, the real form of existence and the original substance (體性) of the universe.

 

 

 

 

 

Return to chanting the sacred name of a Buddha

 

 

When I think of the past days when I spoke of a song beyond kalpas of a stone woman (石女) and the eastern mountain walks on the water (東山水上行); when I wielded a stick thirty times like Te-shan (德山)5; when I chanted emptiness with words that had no attachment to appearances; and when I was proud of myself with illusion believing I had almost become the king of the universe, I just feel ashamed of myself.

 

 

 

5There is no discrimination between living beings and lifeless things, up and down, etc. in the Absolute Realm which lies beyond the discriminating realms of existence and non-existence.  It is tranquil extinction.  It is emptiness.  Therefore I chanted emptiness with a shock of fresh words that a stone woman had chanted of tranquil extinction and emptiness, and a mountain walked on the water.  Just as Great Monk Te-shan of old China had said, I also said that I would resort to wielding a rod thirty times even though someone answers by opening ones mouth or answers with silence.  I wish to say here that it is an illusion to understand that a person can solve the problem of life and death only with a mere experience of emptiness (talking about extraordinary supreme Dharma state and emptiness with words without any attachment, and performing the Dharma discourses well) and further only with attaining empty nature.  Only the power of deep Samadhi can leap over the transmigration of birth and death.

 

Reading practice stories of superhumans in the Himalayan Mountains, saints (yogi) of Hinduism, and Saint Milarepa of Tibetan esoteric Buddhism, and thoroughly reading Mahayana Sutras such as the Lotus Sutra, Avatamsaka Sutra, etc.  I found out something very important after comparing and checking my Seon (zen) practice with those saints and sutras.

 

Enlightening self nature is only the beginning of practice.  I have realized the fact that the attitude of the Seon School saying that seeing ones original nature is no other than attaining Buddhahood is definitely wrong, and that, although one completes maintaining ones practice after awakening, it does not mean that one becomes a Buddha.  I have also learned the fact that the Buddha is holy and rare and almost the absolute being.

As there is a limit in the ability of a human, I was convinced that I was eventually unable to advance any further than an arhat. I felt keenly that it was absolutely impossible for an arhat to be united with the universe.

 

It is only for a moment that the so-called existence (Sein, the Dharma nature of Buddhism, self nature in Seon) of the existential philosophy reveals and stays.  Only becoming a Buddha by eternally combining with the universe guarantees the complete liberation from birth and death.

 

By reaching the so-called state of seeing my original nature, I have realized that the God of monotheism is only an idol. So to speak, the stage at which one declares that there exists no

absolute creator6 is no other than the state of seeing ones original nature.

On reaching this stage, I have found out that this body is a false I like the clothes and a house consisting of the Four Great Elements (earth, water, fire, wind, 地水火風); that I is a false I(假我) created by cause and conditions made up of the Five Aggregates (form, feeling, perception, impulse, consciousness); that this world is an impermanent existence (無常) such as a dream, shadow or dew.

I have also learned that it is only ones thought that discriminates, judges and thinks, not the mind.  Even with this only, it must have been a tremendous awakening.

Therefore, if there is the one who has awakened to the tranquility before creation of the sky and earth i.e. before the Buddha was born; if there is the one who has awakened to the 

 

6There cannot be any God who created everything (existence) within six days from nothing (non-existence).  It is a principle that existence is created from existence.  Everything has been produced from the impersonal existence (I am who I am), namely from emptiness before the consciousness that transcends space and time.  There is no personalized God who created everything, namely all living beings, lifeless things, space, stars and the universe.  This is a real idol that the human has created.  If he is an existence that gives love, hates, is jealous of others and also annihilates the human, he is no other than a sentient being.  Humans kill, plunder, commit adultery and tell lies.  If we trace the responsibility of these acts, we must ask God who created everything in the universe about all of these sins, and punish him.  How can you explain the social conditions in which a good man lives a poor life and a wicked man lives a wealthy life?  Everything is made up of cause and conditions.  The doctrine of cause and conditions (the doctrine of interdependent arising, 緣起論) in Buddhism is the true principle of universal reason that creates and maintains the universe enabling it to continue.

original nature before the universe was created, one will speak clearly that only the doctrine of interdependent arising7of Buddhism is, of course, the truth.

The reason that I was suddenly able to return to the practice of meditation through chanting a Buddhas name with courage was because, above all things, I had a strong conviction that

the practice of observing the precepts, reading sutras and reciting a Buddhas name was the only way to become a Buddha as taught in the Avatamsaka Sutra and the eight important Chapters in the Lotus Sutra.

Further, it was because I found out a short-cut in the Three Pure Land Sutras that a practitioner could completely be freed from the transmigration of life and death, and because I also realized clearly that observing the precepts, reading Sutras

and repeating the sacred name of a Buddha was the only way for us to live a better life.

At that time, taking note of Seon (Chan) meditation through reciting a Buddhas name which Indias Nagarjuna and Asvaghosha Bodhisattva, Chinas Patriarch Hui-yuan, Chins Jue-xian, Tan-luan, Tien-tai Chih-I, Shan-dao, Dao-chao,

 

7Not even one thing in the universe (萬有, all things in the universe) exists independently, rather, all things arise interdependently (因緣生起), becoming cause (因) and becoming conditions (緣) to one another.  The principle of universal reason of interdependent arising has not been created by the Buddha nor by anyone; it has existed in the Dharma Realm all the time; this is what the Buddha has become enlightened to and is the fundamental thought of Buddhism; and it is an immutable permanent truth.  For instance, there is birth, so getting old, death, anxiety, sorrow, agony and worry (老, 死, 憂, 悲, 苦, 惱, 愁) are generated. Indeed it is not true that an absolute creator has created all things including human beings in the beginning.

Yongming-yanshou, and Koreas Eui-sang, Won-hyo, Zen Master Seo-san had practiced, I was maintaining practice after awakening, contemplating (觀) the true original nature of the life of the universe.

During that period, I found that my mind was moving at the sight of a beautiful young lady.  At that moment, I myself began to reflect on and have doubt about my past Dharma talks in which I had maintained that the furnace called the true nature of suchness would melt away all the afflictions of ignorance and sins of the countless kalpas, and would never leave any traces behind.

A strange thing like this happened:  While walking alone on the mountain, I entered meditative concentration at a place where I could rest.  During this meditation, a man who was afflicted severely with leprosy came into the place where I was, slept on the same bed with me and we had meals together.   

Even though I was in meditative concentration, I returned to the state of the mind of sentient beings, and was caught up in a disgusting and uncomfortable thought on and on. (I found out later that it was the meditative concentration of a being in a heaven, 天人).

One summer day, when I was maintaining my practice after awakening at a small hermitage in the Tae-baek mountain, I found myself being so nervous and sweating after seeing a large snake coming close to me.

Through these experiences, I came to the conclusion that one cannot become a Buddha though one thoroughly sees the original nature of mind, namely self-nature of suchness (眞如自性), and continues ones practice after awakening.  

 

When the Buddha met a ruthless bad man called King Kaliraja while practicing 500 lives ago and was killed by being dismembered, but no angry nor resentful mind against the king arose in him.  However, where have I reached?  I gradually began to think deeply about the proposition of the limit of human ability and about other powers, namely the subject of the empowerment of the Buddha.  At that time, I entered a deep meditative concentration, misunderstood it as real Samadhi, and then wanted to meet with Buddhas and Bodhisattvas.  However, I was unable to contemplate Hell nor the deva realm, not to mention meeting the Buddha personally.  In addition, I eventually failed to see the liberated enlightened realm (解脫悟界) freed from the wheel of life and death, namely the Heaven of the Arhats, Undefiled Great Arhats, the Heavenly Goddess Pure Land or the Western Pure Land.

 

However, as I believed that all these would really exist though I was a monk pursuing Seon meditation, I dared to change my direction to meditation through reciting the sacred name of a Buddha.  I silently kept performing all pure practice and actions to be born in the Pure Land (淨土業)8 without showing myself outwardly because in the 1970s the then Korean Buddhism was placing emphasis especially on the Seon meditation practice, and those who were practicing recitation of a Buddhas name were expelled as a non-Buddhist without any justification.

In addition, my determination of diverting to the meditation through reciting a Buddhas name was also affected by my past pilgrimage like Sudhana.

 

I was able to put an end to my practice of Seon meditation by understanding and familiarizing myself with heterodoxy (a reverend who asserted himself as the second Jesus, a lay woman respected as a Buddha and the one who said that he had attained the Path living in a small hermitage in Jeolla Province, etc.) without differentiating between age or gender, a monk or lay person as if Sudhana in the Chapter of the Ganda-vyuha of the Avatamsaka Sutra had behaved.

 

I met the Buddha in Samadhi in selflessness

 

One day in January 2001, by virtue of my secret and incessant earnest practice in meditation through chanting a Buddhas name over several decades, I finally entered Samadhi in selflessness drawn by awesome spiritual power of the Buddha.

 

8 to be born in the Western Pure Land, one must practice pure actions with a strong conviction that the Buddhas and Bodhisattvas, the awesome spiritual powers, and the Western Pure Land surely exist.

    1. To obey the precepts of the Buddha Dharma

    2. To chant the sacred name of the Buddha

3. To perform all filial piety to parents, and practice actions of a

      Bodhisattva

4. To live a life doing everything that one can do for the true Dharma of the Buddha

Let me introduce to you part of the words which I have heard from the Buddha at that time.

 

The Buddha does neither abide outside nor inside of the mind.

The Buddha abides in the Absolute Realm in Selflessness.

Mind does not have an inside or outside.

As it neither goes nor comes and does not move in true suchness (如如),

the Buddha abides in that way, too.

Only sentient beings say that it exists or it does not exist discriminating,

but the Buddhas abides in ‘the Absolute Realm in Selflessness’.”

 

At last, it was the moment when my dream that I had endeavored to achieve over the past billion kalpas was realized.

At that time, I could realize that I had already attained arhatship in my past lifetime a long time ago, and that I had reached a Bodhisattva of the high stage as a noble monk9 who attended on the Buddha at his side at the time of the Vulture Peak Mountain (the Spirit Mountain) of Sakyamuni Buddha.

It says in the Avatamsaka Sutra and in the Chapter of the Ten Stages of a Bodhisattva that, if a Bodhisattva reaches the 9th Ground of Excellent Wisdom (善慧地), he will meet Buddhas through the power of great Samadhi and listen to the teachings of the Buddha.  In fact, one must reach the stage of a Buddha, and then one can meet the Buddha in person and listen to his teachings.

I have met the Buddha again after some 2600 years since I served him when he came to the world as a Responsive Transformation Body at the time of the assembly of the Vulture Peak Mountain (the Spirit Mountain).  How can I express that truly unbelievable moment of meeting in person his holy majestic Buddha Body with human character (the Reward Body Buddha) surpassing the 32 bodily signs and 80 marks that has been made of dazzlingly brilliant and gorgeous plus pure and lucid light with a billion kinds of colours?

 

9Noble Monk Ananda

When I entered Samadhi, the World Honoured One showed me a piece of the practice episodes of Ananda at the time of the Vulture Peak Mountain.  When Ananda was in a deep Samadhi at the foot of a mountain away from the village, an old leper woman was passing by with a bowl of warm porridge contained in a half-broken gourd that she had begged, and was greatly touched and moved by the lofty appearance of Ananda, and kept doing half-bows kneeling upon her knees with the palms of her hands joined together, her hunger forgotten. After a while, when Ananda awoke from Samadhi and stood up, the old woman humbly offered him the porridge that she had begged.  Understanding her sacred mind, Ananda received the meal that she offered.  At this moment, as she used to do for her husband in the past, she put her unclean small finger into the warm porridge unconsciously to cool it and stirred it, and a finger joint was cut off and sank in it.  Ananda drank the porridge as it was, wearing a grateful and satisfying look on his face to let her build up her merit.  The level of Ananda’s practice has already been freed from attachment, and he has shown the state of a great practicing monk who had no adherence, attachment, nor abiding.  After taking the meal, Ananda who had already reached the stage of the high grade Bodhisattva at that time joined his palms together and prayed to the Buddha.  “Oh! The World Honoured One, my great teacher!  Please clean the heavy karma of the past of this woman!  I most earnestly pray that she be born in the deva realm for her merit of offering a warm-hearted meal to a practitioner.  When the prayer finished, the woman fell down on the spot and died.  For this merit of cause and conditions, she was born in the third heaven of the deva realm (天上).

With the thought of sharing even a little bit of the precious overwhelming moment of that time with our readers, I will briefly describe the impression that I have received when I first met the Buddha in person. 

 

When I first met the Buddha, after entering a profound Samadhi of Great Quiescence, I could not see him at all because my eyes were dazzled by the Immeasurable Light emanating from him.  When I suddenly came to myself, there was a man with a holy appearance standing in front of me who was in the form of immeasurably clear, clean and pure light.  Oh, is this the Buddha whom I have longed and longed and looked for and carried in my mind all the time without forgetting?  Is he really our King of Buddhism, Buddha the World-Honoured!

I was so fascinated to see the holy and inconceivable light that formed the Body of the Buddha (佛身) that I had no opportunity to shed tears of joy in meeting him. This light with such astronomical light intensity was so brilliant that it looked as if a thousand suns had appeared at the same time.  It had a thousand, a million and a billion kinds of colours of transparent radiant light. How can it be so bright, clean, lucid and beautiful?  At that moment, my mind became pure without any thought or any speck and I was filled with clearness and coolness after the karmic hindrance of a billion kalpas was melted away.  I was just overwhelmed by the knowledge that he is omniscient, omnipotent and unimpeded, condensing cosmic ability, and by the great kindness and deep compassion in his eyes, plus by his majestic appearance and great inconceivable awesome spiritual powers.  

Every time I see him now, I feel new though I have served him for the past fifteen years.

 

I think I should stop telling the news (about the realms of Sakyamuni Buddha, Buddhas and Bodhisattvas) about Buddhas and Bodhisattvas that I have heard since then.  There are many secrets of the Dharma (密藏) and it is difficult to put them into words, so I intend to tell you little by little, over a period of time.

 

Reflecting on the past, I praise myself, slapping my knee and saying to myself that it was a Copernican Conversion that, after having broken through a Hwadu (a head phrase), I switched my direction to the recitation of the sacred name of the Buddha.  I cannot reveal everything to you because the practice course and gateways that I have passed through in the past are the secrets of the Buddhas realm, but I wish to introduce to you a poem (偈頌) that I sang in Samadhi in Selflessness.

 

 

Empty, empty,

the Threefold Great Thousand World Systems

are empty.

 

The empty realm

where 

no dust

and no particle

exists.

 

Clear, clean

and pureness itself.

 

Bliss, bliss,

it is bliss………

 

On the thirteenth day of January, 2001

 

I have finally passed through Samadhi of Quiescence and have been granted by the Buddha!  I have been confirmed a Buddha by Buddha the World-Honoured!

 


댓글 없음:

댓글 쓰기